99 عابس - شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا دانشمند که نادانى وى او را از پاى در آورد و دانش او با او بود او را سودى نکرد . [نهج البلاغه]

بنام خدا

سلام دوستان


                من به یاد نینوا شور ونوا دارم به دل       صد نیستان  ناله بهر نینوا دارم به دل

              شور عشق زاده زهرا بود بر سر مرا      مهر جان بخش شهید کربلا دارم به دل

                                      


عابس شخصی دلیر ،سخنور،عابد،شب زنده دار و شیعی بود. هنگامی که حضرت مسلم بعنوان نماینده امام (ع) به کوفه آمده تا از مردم برای امام حسین (ع)‌بیعت بگیره ،عابس وفاداری وپیمان خودش را اعلام نموده خطاب به مسلم بن عقیل تأکید کرد که«از جانب مردم  به شما خبر نمی دهم و نمیدانم در دلشان چه میگذرد ؛شما را در مورد آنان فریب نمیدهم .به خدا قسم! اگر دعوتم کنید،اجابت میکنم ودر کنارتان با دشمنان می جنگم تا به لقاءالله برسم»
او پس از ماجرای غمگین کوفه،خود را به سالار شهیدان رساندو در روز عاشورا ،پس از شهادت غلامش شوذب ،نزد امام آمدو گفت::یا ابا عبدالله ! در روی زمین و در دور ونزدیک ،کسی عزیزتر ومحبوب تر از شما نزد من نیست.اگر می توانستم با چیزی عزیزتر از جان وخونم ،ستم وقتل را از شما دور کنم ،انجام میدادم.السلام علیک یا ابا عبدالله .در پیشگاه خدا گواهی میدهم که من در راه تو وپدرت بوده ام.
آنگاه عابس قدم زنان به سوی دشمن رفت. شجاعت او به حدّی بود که هیچکس از افراد دشمن حاضر به جنگ  تن به تن با او نبود . در آن حال ، ابن سعد دستور داد تا عابس را با سنگ باران به زانو در آورند . دشمن از هرسو به عابس سنگ پرتاب کردند .او نیز زره و کلاه خودش را انداخت وتنها با پیراهن به طرف سپاه عمر بن سعد حمله ور شد. و سرانجام به شهادت رسید.
در دو زیارت ناحیه مقدّسه و رجبیه، به او سلا م داده شد..





::: پنج شنبه 85/11/5 ::: ساعت 2:3 عصر ::: ردپای دوستان: ردپا