99 علماء - شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به لقمان گفته شد : از حکمت چه گرد آورده ای؟ گفت : برای آنچه کفایت شده ام خود را به زحمت نمی اندازم و آنچه را به من سپرده شده، تباه نمی سازم . [امام باقر علیه السلام]

انا لله وانا الیه راجعون

 

نمیدونم چی بنویسم،از کی بگم،از کجا شروع کنم،

بعد از رحلت امام  دلمون خوش بود که این همه عالِم داریم خویی،اراکی،گلپایگانی،میرزاهاشم آملی،و.......

هر سال یکی از دستمان میرود و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!

 یادش بخیر تشییع جنازه حضرت  آیت الله اراکی ایشان را میدیدم که با کسی جلوی تشیع کنندگان حرکت میکرد  میشد در چشمان مبارکشان غم سنگین از دست دادن عزیزی را فهمید .

یادش بخیر ! بعد از رحلت آیت الله میرزاجواد تبریزی(ره) همه به می گفتیم آیت الله فاضل و وحید خراسانی هستند راه آن عزیز را ادامه میدهند نمیزارند ایام فاطمیه را مفت از دست بدهیم. ولی نمیدونستیم که در زمان شهادت دختر آخرین نبی و صاحب این ایام باید داغی دیگر را نیز به دوش بکشیم وچه سخت است تحمل اینچنین غم بزرگی.

امسال فاطمیه را با یاد تبریزی بسر کردیم هرکجا پا میگذاشتی حرف از میرزا جواد تبریزی بود و ازسال آینده  باید به یاد فاضل لنکرانی هم بود .

هر کجا حرف از ظلم و ستم بود حرف از فاضل نیز بود .  بعد از اشغال  افغانستان و عراق همه دیدیم که چطور از مردم بیدفاع آنجا دفاع کرد چقدر  داد زد .

و فعلا کلام آخر ::

شاید قسمتش همین بود که روزهای آخر عمر خویش را نیز با داغی بزرگ همراه باشد و بازهم شاهد هتک حرمت به حرمین شریفین باشد ...

شاید.......

و البته چه خوب هم دفاع کرد از حریم اهل بیت 




  • کلمات کلیدی : جامعه اسلامی

  • ::: شنبه 86/3/26 ::: ساعت 6:58 عصر ::: ردپای دوستان: ردپا

    بنام خدا

    سلام دوستان

    آثار مرحوم علی دوانی از دیدگاه اندیشمندان بزرگ دینی
    1. تقدیرنامه هبه‌الدین حسینی شهرستانی از مرحوم علی دوانی
    پس از آن که مرحوم علی دوانی کتاب «وحید بهبهانی» را نگاشت، دانشمند فرهیخته علامه شهیر مرحوم آیت‌الله سید هبه‌الدین شهرستانی، مؤلف کتاب گرانقدر اسلام و هیئت و نزدیک به پنجاه کتاب دیگر، درباره آن و نویسنده‌اش چنین نوشت: «بسی مسرور و خوشوقتم از اطلاع بر این کتاب کریم موسوم به (وحید بهبهانی) که از هر حیث دارای علو مرتبت و اهمیت است.
    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی : جامعه اسلامی

  • ::: پنج شنبه 85/10/21 ::: ساعت 5:0 عصر ::: ردپای دوستان: ردپا

    بنام خدا

    سلام دوستان

     نگاهی کوتاه به زندگانی علمی مرحوم علی دوانی

                                         
    روستای کوچک دوان در 12 کیلومتری شمال شرقی کازرون در طول چهارده قرن، بیش از سی عالم بزرگوار تربیت و به عالم اسلام تقدیم کرده است و بدون تردید، سرآمد آنان در تاریخ معاصر ایران، حجت الاسلام علی دوانی است.
    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی : جامعه اسلامی

  • ::: پنج شنبه 85/10/21 ::: ساعت 4:20 عصر ::: ردپای دوستان: ردپا

    بنام خدا

    سلام دوستان

    در تاریخ 1400 ساله اسلام و مسلمانان و فراز و فرود های بسیاری که در میان پیروان دو مذهب اصلی اسلام، یعنی شیعه و سنی در طی این سالیان پدید آمده، نکات قابل توجه و تجربیات شایسته ملاحظه ای در زمینه علل و عوامل موفقیت و یا ناکامی پیروان این دو مذهب در برهه های مختلف تاریخ به چشم می خورد.

    طبق اسناد تاریخی موجود، بیشترین ایام و سالهای خلافت و فرمانروایی مسلمانان، مربوط به حکام اهل سنت و یا سلاطین متمایل به آنها بوده است. اما با این حال وقتی پویایی و بالندگی، به عنوان دو شاخصه اصلی مکاتب فکری، ملاک مقایسه این دو مذهب قرار می گیرد به اعتقاد موافق و مخالف، تشیع پیشرو بوده و فرسنگ ها در تعالی و ترقی جلوتر از سایرین قرار دارد.

    بنا به اعتقادات شیعه، رهبران اصلی و ناقلان حقیقی شریعت، امامان معصومی هستند که با دوری از خلل و نقصان، برنامه ای جامع و بدون نقص را برای آینده بشریت طراحی و ترسیم کرده اند و باید دانست که همین موضوع، از عوامل اصلی پویایی و حیات دائمی تشیع است، اما عوامل دیگری را نیز نباید از دیده انصاف به دور داشته نسبت به آنها اغماض کرد.
    آیه الله تبریزی
    وجود عالمان و متفکرانی چون شیخ صدوق، شیخ مفید، کلینی، محقق کرخی، سید بن طاووس، شیخ بهایی، ملاصدر،ا میرداماد، علامه مجلسی، شیخ انصاری، صاحب جواهر، کاشف الغطاء، میرزای شیرازی و ... بدون شک نبض اصلی حرکت شیعیان برای ادامه راه نشان داده شده، توسط اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.

     عالمانی امین وناقلانی حکیم، که در عین صداقت و امانت در حفظ و انتقال آنچه از معصوم رسیده است، نهایت تلاش خود را برای موشکافی و تعمق در متون و معارف اهل بیت، برای نیل به غایت واقعی پیامها و مفاهیم صادره از اهل بیت، به کار بسته و صدها هزار صفحه کتاب و مقاله در همین زمینه تالیف و به آیندگان هدیه دادند.

    البته از این نکته نباید غافل بود که در هر زمان و حتی هر مکانی به فراخور حال بوده و هستند اشخاص و عالمانی که پیرو واقعی امامان معصوم و خلف صادقی برای پیشینیان خویش به شمار می روند.

    از جمله این عالمان ژرف اندیش و متفکران سترگ،ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 85/9/7 ::: ساعت 10:1 عصر ::: ردپای دوستان: ردپا

    بنام خدا

    سلام دوستان

    روز میلاد کریمه اهل بیت است و غمی سنگین در درون همه ما نشسته است غم از دست دادن یکی از مدافعان جدّی علوی و فاطمی که با رفتن خویش همه ما را عزادار رفتن خود کرده است  صبح در باره میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) مطلبی برای شما عزیزان گذاشتم (البته سه مطلب یکی در همینجا و دو مطلب هم در وبلاگ عدل الهی قرار دادم) حالا هم خواسته باشم یادی از آن عالم فقیه ومرجع تقلید جهان تشیّع کرده باشم لذا تعدادی از عکسهای مربوط به تشییع جنازه آن بزرگوار و پیکر ایشان را در درون قبر برای شما می گذارم و امّا...

     

    ادامه تصاویر را در عدل الهی ببینید

     




  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 85/9/2 ::: ساعت 9:58 عصر ::: ردپای دوستان: ردپا

    بنام خدا

    سلام دوستان

    از وقتی خبر را توسّط یکی از دوستانم   شنیدم باورم نمی شد ،در حقیقت قبول خبر کمی برایم سخت ودشوار بود ،ولی به خبرگزاری رسا نیوز مراجعه کردم دیگه برایم یقین حاصل شد که باید داغ هجرا ن مردی از تبار فقه وفقاهت را بپذیرم وازآن زمان دیگر هر لحظه انتظار می کشیدم  تا زمان تشییع جنازه را اعلام کنند و زمانی که زمان ،اعلام شد منتظر فرا رسیدن آن بودم تا زودتر  آن لحظه برسد و به تشییع جنازه آن بزرگ مرد بروم .

    صبح که از خانه بیرون زدم هر قدمی که بر میداشتم با افتخار تمام بود وافتخار بجهت شرکت در تشییع پیکر مردی که  از استوانه های حوزه وجهان تشیّع بود امّا همینکه به مسجد امام حسن عسگری (ع) میرسم ، می بینم   جمعیّتی بسیار عظیم درون مسجد و خیابانهای اطراف آن را محاصره کردند از پیرمرد و پیرزن 70-80 ساله گرفته تا بچه های خردسال شیرخواره در بغل مادران خود آمده بودند تا کسی را بدرقه کنند که زندگی خود  را در تبلیغ دین خرج کرد  هنگام تشییع جنازه فرا میرسد تابوت از درون مسجد به حرکت درآمده و به بیرون انتقال می یابد

     زن ومرد  پیرو جوان شیر خواره و میانسال، همه و همه  در هوای سرد پاییزی آمدند عدّه ای  از آذربایجان شرقی وغربی ،گروهی از تهران و اصفهان و....

    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 85/9/1 ::: ساعت 11:50 صبح ::: ردپای دوستان: ردپا

    بنام خدا

    سلام دوستان

    بدون مقدّمه گوشه از نصایح مرحوم آیت الله العظمی شیخ جواد تبریزی را برای شما میزارم تا شاید که همه ما بتوانیم گوشه ای از این  سخنان عالمانه را جامه عمل بپوشانیم

    چه راهى را انتخاب کنیم تا بتوانیم در آخرت رستگار باشیم؟
    بسمه تعالى؛ نعمت هدایت را شکرگزارى کنید و با تمسک بذیل عنایت اهل بیت (علیهم السلام) و توسل بایشان (علیهم السلام) و ادامه راه تقوى و عمل به وظائف انشاء الله به مقصود که نجات از مهلکات و رستگارى در آخرت است نائل خواهید شد. والله المسدّد.

    خواهشمندم این جانب دانش آموز سال دوم راهنمائى را نصیحت فرمایید تا بتوانم موفق باشم انشاء الله تعالى.
    بسمه تعالى؛
    خداوند متعال را بر این نعمت سپاس گویید که بر شما منت نهاده و اسلام و ایمان و توجه به یادگیرى احکام و انگیزه تخلّق به اخلاق اسلامى را نصیب شما نموده و توفیق تحصیل بشما عنایت فرموده است. سعى کنید با توجه به پروردگار متعال و توسل به پیغمبر اکرم (صلى الله علیه وآله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) در انجام واجبات و دورى از گناهان و توجه به روز حساب کوشا بوده و ایمان خود را بیمه سازید و در یادگیرى علوم و تخصص خدمتى به جامعه مسلمین و سعى در عزت اسلام و مسلمین بنمایید و از معاشرت با دوستان مشکوک و ناشناخته پرهیز نمایید که شخص بدوستانش شناخته مىشود. خداوند به شما توفیق بیشتر عنایت فرماید، والله الموفق والمعین.

    جوانى 17 ساله هستم بفرمایید در چه مجالسى شرکت کنم و چه وقت از شبانه روز را براى شرکت در مجالس عزادارى انتخاب نمایم؟
    بسمه تعالى؛
    با توجه به تناسب سن شما و وجوب تعلیم و تعلم احکام دین لازم است به مجالسى بروید که در آن استفاده احکام دینى و اصول اعتقادى و اخلاق بشود و عزادارى بصورت روضه خوانى و سینه زنى بطور معمولى انجام بگیرد و ابتداى شب و وقت صبح را براى شرکت در آن مجالس انتخاب کنید تا به عبادات و کار روزانه شما هم ضرر نزنید، والله الموفق.

    اینجانب معلم مقطع دبستان هستم، اینجانب را نصیحت فرمایید.
    بسمه تعالى؛
    فرزندان مردم در دست شما امانت هستند در حفظ امانت کوشا باشید. دلهاى نونهالان آماده پذیرش هر گونه تلقینى است سعى کنید که با زبان کودکانه حقایق فطرى دین را به آنان بیاموزید و آنان را با مهر و عطوفت نسبت بخود و تعالیم الهى مهربان کنید تا سخن حقّ هر چه بیشتر در دلهاى پاکشان جایگزین شده جزء جانشان گردد، خداوند بشما توفیق روزافزون عطا فرماید، والله الموفق.

    طلبه جوانى هستم نصیحتى بفرمایید؟
    بسمه تعالى؛
    در تحصیل علوم دینیه کوشا باشید بدون زحمت و مشقّت انسان بجائى نمىرسد، و در امور خود رضاى خدا را در نظر بگیرید و تابع هواى نفس نباشید، وفقکم الله لمرضاته.

    با توجه به اینکه اینجانب در سن 17 سالگى مىباشم نمىدانم که به حوزه بیایم یا به دانشگاه بروم، بفرمایید بنده را راهنمایى نمایید؟
    بسمه تعالى؛ لازم است از افراد با استعدادى که اطمینان دارند اگر زحمت بکشند مىتوانند به مقامات عالى علمى و عملى نائل شوند و منشأ خدمات دینى گردند عده اى از آنها به حوزه هاى علمیه بیایند و با معارف دینى و احکام شرعیه آشنا شوند تا بتوانند خدمات دینى که جامعه مؤمنین به آن احتیاج دارند انجام دهند، البته اجر اخروى اینها قابل قیاس با کسانى که اشتغال به سائر علوم دارند نیست، گرچه اشتغال به علوم دیگر که جامعه به آن احتیاج دارد هم لازم است و اگر بقصد قربت آن علوم را تعلم کنند مستحق ثواب و اجر خواهند بود، ان شاء الله تعالى، والله الموفق.

    ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 85/8/30 ::: ساعت 8:41 صبح ::: ردپای دوستان: ردپا
       1   2      >